NELERE BAKIYORUZ

OSTEOPATİ VE KOMPLEMENTER  TERAPİ YÖNTEMLERİNDE FAYDA GÖREBİLECEK RAHATSIZLIKLARDAN BAZILARI:

- Hareket ve fonksiyon bozuklukları

- Bel, boyun, sırt ağrıları, ense, sırt ve bel adale sorunları. Fıtıklaşmalar ve kaymalar, siyatik, siyatalji

- Migren ve gerilim tipi baş ağrıları

- Sinirsel gerginlikler, stres, gevşeyememe, kronik yorgunluk, uyku sorunları

- Burun tıkanıklığı, deviasyon, uyku apnesi, nefes alma sorunlarında

- Tüm eklem, kas ve kemik ağrıları. Eklem sertliği, kireçlenme gibi dejenerasyon ve artrozik değişiklikler

- Çocuklarda gelişim sorunu olanlar.  Otizm, spastisite, cp,  gibi nöromüsküler problemlerde

- Hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı

- Hipoaktivite, dikkat eksikliği, dalgınlık ve kooperasyon problemlerinde

- Yürüme, denge ve koordinasyon bozukluğu

- Fibromiyalji gibi myofasyal ağrılar ve kronik yorgunluk sendromunda

- Skolyoz, kifoz gibi postür sorunu olanlar, Omurga sistemine bağlı disfonksiyonlar

- Kabızlık, ishal, idrar kaçırma, hazımsızlık, gastrit, gaz, karın ağrısı, spastik kolon, pitozis ve hazım organlarının fonksiyon bozukluklarında destekleyici  olarak visseral osteopati kullanılır

- Bebeklerde yutkunma, kusma, yemek, gaz, kafa şekil bozukluğunda cranio-sakral osteopati kullanılır

- Cerrahi müdahale sonrası ağrı ve yapışıklıkların giderilmesi

- Hormon bozukluklarında destekleyici olarak

- Adet düzensizliği, ağrıları ve erken menepoz problemleri

- Dolaşım ve sirkülasyon sorunları (kan ve lenfatik sistem)

- Vertigo, denge sorunu ve baş dönmeleri

- Kaliteli uyuyamama, uyku apnesi ve sabah yorgunlukları

- Alerjik ve kronik rahatsızlıklar, akut ağrılar, çocuk ve gençlerin gelişim bozuklukları

- Romatizmal şikayetlerde osteopatiye destekleyici olarak başvurulabilir

- Kas-eklem sistemlerinin, iç organların ve bedenin merkezi kumanda sistemi olan beyin ile çevresinin rahatlatılması

- Terleme ve hormonel sorunlar

- Sürekli yorgun, halsiz, bitkin ve enerji düşüklüğü hissedenlerde

- Eklem blokajları, eklem kayması, omurga ve costa blokajları gibi mikro hareket sorunları

- Depresyon, panik atak gibi ruhsal ve duygu durum değişikliklerinde cranio-sacral osteopatiden faydalanabilirler

- Sebebi bilinmeyen; Romatizma, kireçlenme, sendrom ve psikolojiktir denilip geçiştirilen, uzak bağlantıların gözardı edilmesi sonucu sebebi araştırılmadan konulan teşhisler (10-15 dakikada anemnez bile alınamayacak zaman diliminde konulan teşhis ve tedavi yaklaşımları)

...Faydalı olduğumuz daha birçok şikayetleri sayabiliriz.

Bu kadar sorunların Osteopatiyle çözülebiliyor olması biraz mantığımızı zorlayabilir.

Osteopatik uygulamalar tıbbi ve anatomiye uygun tekniklerdir. Alternatif Tıp Değildir, ama Tıbba bakış açısı daha farklıdır.

Osteopatiyi; fizyolojik olmayan sorunları bulmak ve ortadan kaldırmak suretiyle, kişinin kendi kendini iyileştirme mekanizmasını devreye sokmak olarak özetlenebilir.

Amaç vücudun doğal iyileşme eğilimini desteklemektir. Hedefi ağrıyı hap ya da iğnelerle bloke etmek değil, ağrıya sebep olan disfonksiyonları bulmak ve fizyolojik sınırlar dahilinde doğal ve sebebe yönelik uygulamaları gerçekleştirmektir.

Osteopati bütüncül düşünür. Bizler önce uzun bir anamnez alır, sonrasında tepeden tırnağa osteopatik muayene yaparız. Bulmuş olduğu disfonksiyonları tanımlar ve ardından da tüm bu problemlere yönelik uygulamaları aynı anda gerçekleştiririz. Yukarda saydığımız sorunların hangileri varsa hepsine yönelik uygulamalar yaparız.

Tüm sorunları aynı anda neden ortadan kaldırmak isteriz? Çünkü vücut bir bütün, her şey iç içe ve koordineli olarak çalışır. Birini düzeltip ötekisini düzeltmezsek, bozuk olan düzeltmiş olduğumuz sorunu tekrar bozar da ondan. Sonuçta kalıcı bir uygulama olmaz.

Ben Osteopati ve Komlementer terapi yöntemlerini birlikte kullanarak kısa sürede etkili sonuçlar almaktayım.

Uzman Osteopat Hasan ASMATÜLÜ

Bu site Osteopati, Manuel terapi, Beslenme ve Bağışıklık sistemin zarar görmesi nedeniyle hastalıklara sebebiyet veren problemleri vurgulamak. Ülkemizde henüz tam olarak bilinmeyen, ama dünyada yaygın olarak kullanılan yöntemler konusunda bilgi vermek, insanlarımızı bilinçlendirmek adına düzenlenmiştir. Uygulamalarda Manuel teknikler olup, kimyasal ilaç yada enjeksiyonun yanı sıra tedavi ettiği düşünülen hiç bir cihaz bulunmamaktadır.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

!Şikayetlerinizle ilgili uzman  hekimlere gitmenizi ve daha sonra bir osteopati merkezine müracaat etmenizi öneririz.