OSTEOPATİK YAKLAŞIM

Osteopati anatomi ve fizyolojiye bağlı kalmak suretiyle tıbbın sağladığı tüm imkanlardan yararlanarak uygulamalarını gerçekleştirir.
Biyomekanik prensipler üzerine kurulu teknikler ve elle uygulanan bir doğal tedavi türü olan osteopati  sadece adale ve kemik sorunlarında değil, aynı zamanda vücudun diğer işlevsel (fonksiyonel) düzensizliklerinde de uygulanıyor.
İnceleme sonucu osteopatın vereceği tedavi parietal sistemi, kan dolaşımını, organları, faysal sistemi, dolaşım sistemini ve sinir sistemini de göz önünde tutacak nitelikte oluyor. Bütün vücudu ve vücuttaki değişik sistemleri içine alacak şekilde bir yaklaşım gösteriyor.

Osteopat elle uyguladığı tekniklerin yanı sıra kişiye vücudunu nasıl kullanması gerektiği, sorunlarının nedenleri, bu sorunları ortadan kaldıracak öneriler ve günlük hayatında uygulaması gereken egzersizler konusunda da açıklamalarda bulunuyor.

Bugünkü yaşam temposu ve şekli gelişmiş ülkelerde bel ve boyun ağrısını rahatsızlıklar listesinin en başına getiriyor. Osteopatinin bilgisayar önünde uzun saatler geçiren büyük bir kitlenin yer aldığı Batı Avrupa ülkelerinde çok yaygın bir doğal tedavi haline gelmiş olması şaşırtıcı değil. Bugün Türkiye'de de çok yaygın olmasa da osteopati uygulanıyor.

Dr.Still’in ortaya attığı en önemli teori, vücudun sağlıklı kalabilmesi için her organın diğer organlara uyum göstererek çalışması gerektiği. Still’e göre hastalıklar vücudun dengesinin herhangi bir nedenle engellenmesiyle bağlantılı. Bu engel kişinin ev ya da iş hayatından, yemek çeşidinden, spor yapıp yapmamasından, vücudunu taşıma şeklinden ya da psikolojik rahatsızlıklarından kaynaklanıyor olabilir.

Osteopati uzmanlarına göre kas-iskelet sistemi koordinasyonu sağlanmadığında vücut fonksiyonunu tam olarak yerine getiremez. Elle uygulanan bu tedavi yöntemi ağrıyı azaltmak, eklem hareketliliğini ve genel esenliği arttırmak amacıyla yumuşak doku (kas, tendon, kıkırdak, kapsül ve bağ gibi) üzerinde etkili olmaktadır. Yapısal dengenin kurulması vücut fizyolojisine uygun  kendi düzenini oluşturmasına olanak sağlamaktadır.

Osteopati yüzyıla yakın bir süredir uygulanan bu doğal tedavi yöntemi kas, kemik, eklem ve sinirlerdeki düzensizliklerin belli rahatsızlıkların temelini oluşturduğu anlayışına dayanır. Elle manipüle yada mobilize edilerek harekete geçirilen kas, eklem, organ, kemik ve sinirler, bedenin iyileştirme gücünü ortaya çıkarır. Nedeni bir türlü açıklanamayan sırt, bel, boyun, eklem ve baş ağrıları bu doğal ilaçsız tedavi yöntemi ile iyileştirilebilmektedir.

Osteopati uygulayıcılarının en büyük ilgisi canlı anatomisi ve fizyolojisi üzerinedir. Dr. Still’i takiben, bütün uzmanlar vücuttaki her kemiğin ve yapının doğru yerinin ve görevinin anlaşılmasının ne kadar önemli olduğunu biliyorlar. Bu canlı vücudun normal ve doğru çalışmasının bulunması içinde gereklidir. Osteopati üzerindeki bu çalışmalar yapılar arasında meydana gelen anormal çalışma ilişkisinin oluşumundan kaynaklanan hastalık ve acıların sebeplerini araştırır.

Dr. Still adale sistemini hayatın ilk makinesi olarak düşündü ve bu nazik makinede ki bozuklukların hastalıklara nasıl sebep olduğunu gördü. Bu nedenle bir Osteopat için bütün vücuttaki fiziksel bütünlük hastalık ve sağlık için en önemli faktör olarak görülür. Kemik uzmanlığından çok, Osteopat canlı makinesinin biomekanikteki üstadıdır.